Monday, April 13, 2009

...Lemn fara Sange...




A inceput saptamana patimilor…suntem din nou in perioada aia a anului cand se fac reale tentative de decenta,cumpatare,reflectare…daca ne iese sau nu inca o data ramane de vazut dupa numarul de indigesti si come alcoolice eliberat de spitale imediat dupa aceasta perioada…

Tentativa...nu prea inspira siguranta termenul,nu aduce implinire ci doar frustrare,nu te face mai bun ci te duce in pragul disperarii…salvarea noastra nu a venit in urma unei tentative ci in urma unei actiuni premeditate,in fata careia nimic nu a putut sta…nici macar moartea…

Da au trecut doua milenii de atunci,de la acel moment extraordinar care a despartit :perdeaua templului,istoria si oameni in doua…Atunci a curs sange pe Cruce,acum avem doar cruci fara sange…de lemn sau material pretios,cu lantisor sau fara…cruci peste tot…tentative peste tot…iar undeva aproape…esecul plange.

Doua milenii au fost de ajuns ca totul sa para prea departe ca sa mai conteze…ramanem cu inca o saptamana a patimilor…

Lemn fara sange e definitia perfecta petru “Nimic”…ca unii ce ne laudam cu un Dumnezeu vesnic suntem suspect de jalnici in credinta…

nu dedica inca o saptamana tentativelor… patima inseamna mai mult…mult mai mult…

15 comments:

  1. :)
    nu mai stiu cum sa merg "pe mijloc"
    u know...

    ReplyDelete
  2. da...ideal ar fi sa nu mergem pe mijloc...e riscul mare ca acolo sa iti pierzi identitatea...am patit-o

    ReplyDelete
  3. pai nu asta e scopul?
    as dori sa-mi pierd identitatea infecta.

    ReplyDelete
  4. o poti pierde dar ai ramane cu nimic...o poti schimba si ai castiga totul...:)

    ReplyDelete
  5. e prea complicat si cumva nu inteleg mecanismul tau, sau na... sistemul de gandire si perspectiva ta asupra metafizicii.
    eu ma gadeam la secvente biblice precum " nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste in mine" (Galateni: 2:16) si de aici putea sa reiasa o pierdere a propriilor caracteristici in vederea insusirii alor Sale.
    si ideea de "mijlocul cararilor neprihanirii" e de fapt a lui Solomon (Prov 8:20), un fel de echilibru, pentru ca sunt extremista in esenta, oscilez enervant de mult.
    In sfarsit, am dat si citate in comm-ul asta, ceea ce nu fac niciodata.
    Suetele pe temele astea sunt interminabile, sunt convinsa :P

    ReplyDelete
  6. am inteles...eu am legat "pe mijloc" cu Apocalipsa:3:16...de unde si raspunsurile de mai sus:)...si,da mi-as dori si eu un loc in "mijlocul cararilor neprihanirii"...iti doresc sa oscilezi intre aceste carari:)
    suete,sezatori si chiar chermeze pe teme de genu sunt intradevar interminabile...doar practica le pune capat.

    ReplyDelete
  7. exact;))
    hm...nu stiam cuv "chermeze" pan acu:p

    ReplyDelete
  8. il stiu de la tata...imi spunea ca un "frate" a folosit termenul asta pt a descrie o conferinta tinuta de R.Wurmbrand...

    ReplyDelete
  9. eu stiu de la tata un cuv smecher care desemneaza termenul "şosete"
    :))
    nu stiu cum se scrie

    Bartleby

    ReplyDelete
  10. :))
    nu!! si pe asta l-am auzit, dar nu stiam ce inseamna !!=))

    ReplyDelete
  11. hihi...si tot nu mi-ai zis cuvantul smecher:D

    ReplyDelete
  12. "ştrimfi"
    dar îşi pierdu din farmec că îl găsii şi în DEX
    ;))

    ReplyDelete
  13. fain cuvantu...nu il caut in DEX ca sa raman cu farmecul:P

    ReplyDelete